יום ראשון, 16 בנובמבר 2014

לבקר כשבריאים - זה מאוחדת .


כמה מאיתנו יכולים להגיד בביטחון מלא שרופא הילדים מכיר אישית את הילד שלנו ?
אוקיי, בואו נגדיל ונשאל - כמה מאיתנו יכולים בכלל להגיד שהם מכירים את הרופא
המטפל ושיש אחד קבוע כזה? כשבני בכורי נולד שויכנו אל תחנת טיפת חלב שכונתית
ולשם היינו מגיעים לבצע חיסונים, מעקב גדילה ובדיקת רופא קלה. במצב של מחלה
כלשהיא אנחנו ניגשים לרופא בקופת חולים האם שלנו. יש לנו רופאה מטפלת אך במקרה
והיינו צריכים דחוף או רק מרשם או ביום שהיא איננה נמצאת - אין לנו בעיה להכנס לכל
רופא מחליף או תורן  אחר . מה שגרם לזה שהרופאה לא ממש מכירה את הילד.


טיפול מסור

עם הבת שלי זה קצת אחרת. מכיוון שהיא אלרגית לחלב - היא מקבלת טיפול אישי
ומסור מהרופאה האישית שלה . ועדיין מטריד אותי שמכיוון שבני, טפו טפו, ילד
נורמטיבי ובריא - אין הוא מקבל את הטיפול והשירות שביתי מקבלת. מה שמעלה
עוד שאלה חשובה - כמה מאיתנו ניגשים לרופא להתייעץ ולבדוק את הילד גם כשהוא
בריא? יש חיה כזו?

בשבוע שעבר נחשפתי לשירות חדש של קופת חולים מאוחדת. (*גילוי נאות- איני חברת
קופת חולים מאוחדת אך השירות החדש בהחלט מפתה אותי להיות כזו).
השירות נקרא- "ביקור בריא".


לאבחן דווקא כשבריאים

נתחיל עם זה שמבחינתי השירות הזה גאוני. הרעיון של להזמין אותי עם הילד שלי 
בזמן שהילד בריא(!!) על מנת ללמוד ולהכיר את הילד במצבו הטבעי מקסים בעיני.
מעבר לזה אני מגלה כי תפקיד הרופא המטפל אינו מתחיל בבדיקת אוזניים וגרון
ומסתיים בלרשום מרשם לתרופה. אני אמנם מכירה ויודעת שהרופאה של ביתי
מקבלת אותנו גם בזמנים שהיא אינה חולה וזה למטרות התייעצות לגבי המשך
טיפול (ביתי אלרגית לחלב), אך עם בני כל האינטראקציה עם הרופאים בהחלט 
מתקיימת רק בזמני מחלה.

מסתבר שחלק מתפקידי הרופא המטפל הם גם לאבחן דברים ובעיות שלא קשורות
לשיעול וחום . למשל אבחוני הפרעות קשב, בעיות מוטוריקה,  בעיות שינה(!!) ועוד.
כל אלו אמורים להיות חלק מבדיקות הרופא ובפועל אנחנו לא מקבלים או מקפידים
עליהם רק בגלל שזמן הביקור שלנו אצל הרופא הוא כאשר הילד חולה וכל מה
שמעניין אותנו כרגע הוא טיפול במחלה הנוכחית.


ביקור בריא? למה לא?

אז כן. הרעיון של לבקר כאשר הילד בריא בהחלט קוסם לי ומלהיב אותי.
כאשר השירות הזה ניתן תוך הזמנה יזומה מקופת החולים זה גם נותן הרגשת
שייכות  גדולה יותר (מתקשרים אלי להזמין אותי לקבל את השירות ולא אני
מתקשרת לתאם אותו- אע"פ שגם זו אופציה).

ואז עלתה לי המחשבה של - למה לי בעצם להביא את הילד שלי כאשר הוא
בריא למרפאה? והרי זה לגמרי מימוש הביטוי להכניס ראש בריא למיטה חולה.
גם כשהוא חולה אני נמנעת מלהגיע שלא ידבק במחלות אחרות . אז גם כאן פתרו
את הבעיה ושעות הביקורים הבריאים הן בשעות שאין במרפאה קבלת קהל רגילה
ואין ילדים חולים בהמתנה.


לא רוצה להתלבט לבד

הביקור הוא לזמן של כחצי שעה, הילדים שייהנו מהשירות הינם ילדים בגילאי
שנתיים ועד שש שנים. הרופאים שמבצעים את הבדיקה הינם רופאי ילדים
מוסמכים (לרוב הרופאים הקבועים של הילד) ומובחרים אשר יבדקו התפתחות,
בריאות, תזונה ועוד. על מנת ליזום בעצמכם ביקור כזה תוכלו ליצור קשר עם
המוקד, לתאם ביקור ולמלא את השאלון.

שירות שכזה היה עוזר לי עם המון שאלות, תהיות ובעיות שיש לי עם בני.
למשל - לילד יש שק דמעות חסום בעין אחת. מלבד להגיע לרופאה המטפלת 
ולקבל טיפול בזמן "דלקת" הרופאה לא שראתה את העין שלו במצב נתון רגיל.
מה שאולי היה עוזר בהחלטה אולי לשלוח להתערבות כירורגית. את הדברים
וההחלטות הללו אני אצטרך לעשות לבד ולפנות למומחים בתחום.


תצחקו קצת

תכנית "ביקור בריא" אינה מחליפה ביקורים רגילים אצל הרופא אלא מגיעה
כתוספת מבורכת ויעילה. המסלול אינו מחליף את הביקורים בטיפת חלב
(לכן הגיל המתחיל הוא שנתיים שזה  הגיל בו אנו מסיימים ביקורים בטיפת
 חלב בדר"כ). ביקור בריא נערך אחת לשנה (אלא אם יהיה משהו שמצריך
המשך טיפול או ביקורת).

ישנם המון סימני שאלה שלנו כהורים לגבי הבריאות של ילדינו. שירות שכזה
בהחלט תורם בהמון לטעמי . אגב הפרסומת של "ביקור בריא" הורסת אותי
מצחוק. ההתנהגות של צביקה הדר מזכירה לי מאוד את ההתנהגות של בעלי
בכל מה שקשור לילדים :)

אתם מוזמנים לצחוק איתי יחד :


  ולמי שרוצה הסבר מצויר על השירות:
 

ורק שנהיה בריאים :)

  

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה