יום שלישי, 22 במרץ 2016

לכבוד פורים-משלוחי מנות מתוקים עבודת יד, כולל מתכונים .



פורים, החג האהוב עלי ביותר הוא חג של שמחה,צהלה וחיוכים.
אחת המצוות הגדולות שבו (מלבד לשתות עד-לא-ידע) היא לחלק משלוחי מנות.
מאז שאני קטנה אני זוכרת את אמא שלי עומלת במטבע על משלוחים טעימים ומתוקים
לחלוקה לשכנים וביום החג מחלקת בשמחה וגאווה.
כן גם הבית שלנו היה מתמלא במשלוחים מתוקים מידי השכנות המקסימות.
מבחינתי זו מסורת כיפית שממש נחמד לי להמשיך איתה ולכן גם אני מכינה משלוחי מנות מתוקים
עבודת יד ומחלקת.

השנה במשלוחי המנות שלי ניתן לראות שלושה סוגים של מתוקים -
אוזני המן,
עוגיות צבעוניות
וקאפקייקס טעימים ומצוירים.


את המתכונים אני המצאתי לפי הצרכים של ומשתפת אתכם באהבה.
מתכון לאוזני המן (פרווה וללא ביצים)

מצרכים:
לבצק-
קילו קמח
שקית אבקת אפיה
2 חבילות מחמאה מומסת
כוס וחצי סוכר
2 כפות קורנפלור
2 כפיות תמצית וניל
חצי כוס מים חמימים.
*הבצק צריך להיות אחיד וגמיש(קצת מתפורר) אך לא רטוב או דביק אלא שומני.
*אם יש צורך ניתן להוסיף עוד מעט מים.
*כוס=כוס חד פעמית שקופה- של שתיה קרה.
*הבצק לא צריך לנוח/להתקרר.

למילוי-
שוקולד למריחה(אני משתמשת בשחר פרווה)
*ניתן לשים כל מילוי שאתם אוהבים.
לפיזור מלמעלה-
אבקת סוכר

אופן ההכנה:
מערבבים את כל החומרים לבצק ומעבדים את הבצק עד אחידותו והטמעת החומרים.

לעבד/ללוש את הבצק כמה שפחות.
לפתוח את הבצק על משטח ולרדד לעובי של כחצי ס"מ .

לקרוץ עיגולים עם קורצן לפי הגודל הרצוי,

למלא במילוי הרצוי,

ליצור משולשים באמצעות הידוק הקצוות ולהדק היטב- שלא יפתחו במהלך האפיה.

לתנו שחומם מראש ל175 לכרבע שעה תלוי תנור , עד שהאוזניים יזהיב מעט.
להוציא, לצנן ולפזר אבקת אפיה.

את אותו הבצק , שהוא מעין בצק פריך נכין גם לעוגיות "חמאה" לפורים.
עוגיות טעימות ופריכות שהרעיון המקסים בהם הוא שלאחר האפיה נוכל לקשט
לפי טעמנו.
אני משתפת את הילדים בהכנת העוגיות והם נהנים בטירוף מההכנה וגאים מאוד לחלק
ולספר שהם בעצמם הכינו וקישטו.
אז מבחינת החומרים אלו אותם המצרכים ואופן ההכנה של הבצק שהכנו את אוזני ההמן
אך במקום לקרוץ עיגולים נקרוץ צורות שונות עם קורצמים שנבחר- אנחנו הכנו ליצנים,רעשנים,
לבבות וכוכבים.

לקישוט - רויאל אייסינג , צימקאו מומס וסוכריות.
*העוגיות פרווה אך רויאל אייסינג עשוי מאלבומין(ביצים) ולכן לא מתאים לטבעונים/ אלרגיים לביצים.

לירון וליה מקשטים עוגיות

בנוסף שמתי עוגת קאפקייק מקושטת עם שוקוצ'יפס, טעימה ופרווה.

מצרכים :
2.5 כוסות קמח תופח
כוס סוכר
כפית תמצית וניל
כוס שמן
4 ביצים
3/4 כוס מיץ תפוזים(אפשר גם מים )
נטיפי שוקוצ'יפס לבן וחום.
מערבבים את כל החומרים לבלילה דלילה ואחידה, יוצקים בעטרות לבחירתנו ומכניסים לתנור שחומם
מראש ל175 מעלות לכ20 דקות עד להזהבת העוגות האישיות , בודקים באמצעות קיסם שהעוגות יבשות
מבפנים ומוציאים מהתנור לצינון.
לאחר שהעוגות קרות ניתן לקשט ולצייר גם כן ברויאל אייסינג(קצפת לא אסתטי במשלוח מנות שכן היא
נמרחת ומלכלכת.

את העוגיות נארוז יפה וניתן לאהובים שלנו .


כי אין כמו לתת ואם אפשר לתת מפרי ידינו עליו עמלנו באהבה- הכי כיף.

חג פורים שמח :)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה