יום ראשון, 2 בנובמבר 2014

השוקו המחודש של תנובה - לפי תוכנית המצפן התזונתי


כשלירון הבן הגדול שלי היה בן שנה וחודשיים הוא החליט בבוקר אחד שהוא
אינו רוצה יותר לשתות את בקבוק התמ"ל שלו יותר .
כאמא צעירה וטירונית נלחצתי מאוד . אצל כל חברותיי הילדים שותים תמ"ל עד גיל 3 .
מה נעשה עכשיו ? מה הוא ישתה בבוקר?
מתוסכלת התחלתי לשוטט בקבוצות פייסבוק של אמהות ולבקש טיפים .
הדעה הרווחת אצל רוב האמהות היא שעדיף לתת במשקה הבוקר תה צמחים או
חליטת פירות .
היו שהציעו לתת מים והיו את אלו שהמליצו על שוקו .אלו ספגו התבטאויות קשות
וננזפו בגין הצעתן והמלצתן על שוקו ."מי נותן לפעוט שוקו ?" "זה הריכל כך לא בריא!
והסוכר כל כך מיותר!"
החלטתי. אני לא אהיה מהאמהות "הרעות" שנותנות שוקו . אני אתן תה או חליטה.

כבר באותו היום רכשתי 2 סוגי חליטות – למקרה שאולי הוא לא יאהב אחת.
למחרת בבוקר לירון קיבל חליטה בבקבוק וסרב לשתות אותה.
התחכמתי והוספתי מעט סוכר ענבים.
לירון בשלו . מסרב.
ניסיתי והכנתי את הסוג השני ,לירון מסרב .
מיואשת וחסרת אונים שבתי אל החנות ורכשתי עוד 3 סוגי חליטות .
צבעים שונים, טעמים שונים .
כלום לא עבד . הילד מסרב בכל תוקף לשתות את הנוזל הזה.
הוא אינו מוכן אפילו לטעום.. " אמא זה לא טעים לייי" (בתרגום חופשי מתינוקית)
בשילוב של כתף סוררת הממחישה את נחישותו לא לשתות .

למחרת בייאוש ותחושת כשל עצומה הכנתי – רק לאותו בוקר- שוקו .
שששש... בשקט שאף אחד לא ידע.
לירון שתה לרוויה את השוקו .את כל הבקבוק והבנתי שזה מה שהבן שלי רוצה ואוהב .
"אמא - זה טעים !" ("אמא אה אעים") הוא אמר . והבנתי .
את המלחמות שלי אני בוחרת בפינצטה ואני בוחרת שלא להילחם בו עם השוקו.
מאז ועד היום (לירון בן 4) שותה כל בוקר כוס שוקו .
מכיוון שאני מודעת לחסרונות של השוקו אני דואגת ש"הרע יהיה במיעוטו" ומכינה לו
שוקו ללא תוספת סוכר.

לאחרונה התוודעתי לתוכנית המצפן התזונתי של תנובה בה מוצרי החלב של תנובה
עברו שינוי והפכו בריאים יותר.
כך למשל בשוקו של תנובה הפחיתו פלאים את כמות הסוכר ,השומן והפחמימות
והוסיפו לרמת הסידן והוויטמינים .
אם נרצה להיות מדויקים ולדבר מספרים אז אלו הנתונים : בשוקו תנובה יש 40% מהתצרוכת
הסידן היומית המומלצת לילדים, 40% מתצרוכת הויטמין D היומית המומלצת,
 66% מתצרוכת ויטמין B6 היומית המומלצת ו30% מכמות החלבון היומית המומלצת לילדים .
אתם מוזמנים לקרוא בעצמכם על תוכנית המצפן של תנובה.

מדי פעם שאני עורכת קניות אני אוהבת לקנות שוקו מוכן . כעת עם השינוי התזונתי
של תוכנית המצפן של תנובה אני עושה זאת בלב שקט הרבה יותר .
מבחינת הטעם – הילד מאוד אוהב . מבחינתי , אני יודעת שהילד מגיע לגן אחרי ששתה
לרוויה .
ולגבי הדעה הרווחת ששוקו זה לא בריא – אולי .אבל מבחינתי הרבה פחות בריא לשלוח את ילדי
לגן מבלי ששתה או אכל בבית .
והכי חשוב שעם הזמן שעובר אני מגלה שלאנשים תמיד יהיה מה להגיד ואת מי לבקר . אז כבר
לא מתביישת להגיד שבני שותה שוקו . אני גאה . 





 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה