יום רביעי, 2 באפריל 2014

על אלרגיות וצרות אחרות

כשהבת שלי היתה בת 4 חודשים התחיל להיות לי קשה עם הנקה .
לא היה לי מספיק חלב או כך לפחות הרגשתי .
מעבר לזה היה לי מאוד קשה לשאוב.. ניסיתי 4 משאבות שונות
(ביניהן גם חשמליות וגם ידנית אחת) ועדיין הייתי מצליחה לשאוב
בכל היום ( הייתי שואבת כל שעה וחצי ) בערך 80 מ"ל במצטבר .
מאוד תיסכל אותי הענין שאני חייבת להיות כל הזמן עם הקטנה ולא
יכולה ללכת לשום מקום בלעדיה ... נורא רציתי 3 שעות של עצמאות...

יום אחד של יאוש ותיסכול נכנסתי לפארם וקניתי תמ"ל של אחת החברות
 המובילות .
נתתי לקטנה מנה אחת ויכלתי להעדר ל3 שעות . האושר היה בשיאו והחלטתי
שפעם ביום אתן לה מנה של תמ"ל וכך אוכל לצאת לסידורים או לכל מקום בו
אחפוץ ואולי אפילו לישון קצת... . הסידור היה לי מעולה והחזיק כשבוע.
לאחר כשבוע ממש כמה דקות אחרי האוכל זיהיתי כתמים אדומים על הידיים
של הקטנה ומהר מאודהם התפשטו גם  לרגליים , גב , בטן ופנים.
פתאום הקטנה החלה לבכות בהיסטריה - הידיים והרגליים קיבלו גוון כחלחל והיא
החלה להתנשם בכבדות - מעין קוצר נשימה .
מכיוון שממש ליד הבית יש לי סניף של קופת חולים - מרכז בריאות הילד מיהרתי
לשם והכניסו אותנו מיד לרופאה .
הרופאה בדקה אותה ושאלה שאלות והדיאגנוזה הראשונית שלה היתה אלרגיה .
אך השאלה אלרגיה למה ? האם מזון חדש? האם סבון ? אבקת כביסה? 
אמרתי שלא ניסינו שום דבר חדש, שהכל כרגיל ואז נפל לי האסימון  -לפני שבוע
התחלנו עם מנת תמ"ל פעם ביום -אבל זה לא חדש .. זה כבר שבוע ..
והרופאה מצידה הסבירה כי אלרגיה לחלב או יותר נכון אי סבילות לחלבון הפרה או
לכל דבר אחר לא חייבת להופיע באותו הרגע ויכולה להתפתח גם לאחר כמה
 פעמים של אכילה.
הילדה השתפרה לאחר כמה דקות ובמהלך היום הפריחה נעלמה כלא היתה 
ואנחנו חזרנו הביתה עם פחדים חדשים ועם מרשם לתמ"ל `רפואי` .
הוסבר לי כי התמ"ל הרפואי הזה מסריח מאוד ויש סיכוי שהיא לא תסכים
לאכול אותו  וכך היה... ביום הראשון היא לא הסכימה ובכתה וביום השני גם
כן והאמת דיי בצדק... המזון הזה ממש מסריח !!! וגם לא טעים... אז הבנתי
 לליבה.
לאחר 3 ימים היא כבר אכלה את זה  ואפילו התרגלה.
אבל משהו עדיין לא היה בסדר ... היא פלטה המון !!!
ניגשתי לרופאה וזו אמרה לי שיכול להיות שיש כאן סיפור של ריפלוקס אבל אין
מה לעשות כרגע מכיוון שהמזונות הניתנים לתינוקות הסובלים מריפלוקס לא
מתאימים לתינוקות בעלי אי סבילות לחלבון פרה ושזה ענין של זמן ויחלוף מעצמו. 
בינתיים זה לא עבר ואמנם הילדה עולה במשקל אותי מאוד הטרידה התופעה של 
פליטות מרובות.
יום אחד קיבלתי מחברה לנסות את נוטרילון פפטי ג`וניור שהוא המקביל הרפואי
 לתמ"ל שהאכלתי באותו הזמן .
ניגשתי  לרופאה שלי להתייעצות וזו אמרה לי שאפשרי לנסות מכיוון שזה אותו 
המזון - רק חברה מקבילה.
היא ביקשה שאתן לה את חוות הדעת שלי לאחר השימוש.
ניסיתי את הנוטרילון פפטי ג`וניור  ומסתבר שהתמ"ל הזה הרבה פחות מסריח
 וגם קצת יותר טעים, אך הדבר שקנה אותי בעיקר היתה העובדה שהקטנה שלי
הפסיקה לפלוט !!! כמו קסם !!! כל ארוחה שאכלה התעכלה במלואה ללא פליטות .
הייתי כל כך מרוצה .
כאשר באתי לספר לרופאה שלי ולהחליף את המרשם שנתנה לי (מהתמ"ל הרפואי
 הקודם לנוטרילון פפטי ג`וניור) הרופאה לא היתה והפנו אותי לממלאת מקומה .
כאשר ביקשתי שתרשום לי מרשם חדש עם הנוטרילון היא לא הסכימה
ואף צעקה עלי שאני מבקשת דברים כאלו. (הרגשתי לרגע כאילו ביקשתי סמים
קשים ולא מזון לתינוקת שלי..)
הסברתי לה שזה לא על דעת עצמי והרופאה שלי מודעת לזה היא עדיין היתה
בשלה ולא הסכימה להחליף לי את המרשם .
היא אפילו התעקשה שהתמ"ל (הקודם אותו רציתי להחליף)הרבה יותר טוב 
והרבה יותר מומלץ.
הבהרתי לה שוב ושוב שאינו מתאים לנו ובסך הכל ביקשתי את אותו הדבר
רק חברה מקבילה ואני לא מבינה למה היא מתעקשת ולא מבינה ולמה כל 
כך כועסת .
לאחר דין ודברים ביננו ולאחר שאמרתי כי אם לא תרשום לי את הנוטרילון
פפטי ג`וניור אני אתלונן עליה ושנראה לי שההתעקשות שלה נובעת מאינטרס
 כלכלי היא הסכימה פתאום לתת את המרשם ונגמרה השיחה ביננו. 
לקחתי את המרשם , התלוננתי עליה במרפאה ויצאתי לדרכי .
מאז (כבר יותר מחודש) אני מאכילה ומרוצה מהנוטרילון פפטי ג`וניור.
מה שאני באה לספר לכם זה 2 דברים - האחד הוא שנוטרילון פפטי ג`וניור הינו
מזון מעולה לילדים בעלי אי סבילות לחלבון הפרה וכדאי לנסות אותו אף אם
הרופאים שלכם מתעקשים איתכם שהתמ"לים האחרים עדיפים.
הדבר השני הוא שככל הנראה יש רופאים אשר נוטים להמליץ על מה שיש להם
אינטרס אישי . ידעתי שזה קורה בבתי מרקחת ( כמו שרוקחים בסופר פארם
נוטים להמליץ ולהתעקש על מוצרי מותג הבית - לייף ) אך לא חשבתי שזה קורה גם
אצל רופאים בקופת חולים אשר אנו סומכים על שיקול הדעת שלהם ללא אינטרס....
ואני בעיקר למדתי שאין על אינטואיציה והתעקשות כשמרגישים שצריך.
תחשבו על זה ...
ושנהיה בריאים !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה